Farts Are Funny

Potty humor to come… But before I ruin your appetite, I gotta post about afternoon activities and mah dinner! 

Dog Fun 

After work today Ryan and I entertained Sadie by taking her to the dog park before swinging by PetSmart to pick up some chews for the pup. 

Hooray for Dog Park Fun!

Take One

Take Two

As always Sadie enjoyed playing multiple rounds of fetch. 

Air Sadie

"Throw the Baaall!"

When the sun started to set, we headed to PetSmart where Sadie modeled the latest in doggie fashion. 

Sadie the Fashionista

 By the time we got home we were hungry! I knew dinner needed to come together quickly to satisfy our rumblin’ tummies. 

Dinner 

My favorite way to enjoy vegetables is to roast them in the oven with a lil’ olive oil, salt and pepper or garlic salt. It seems like this tried and true way of preparing vegetables works on almost any veggie. 

Roasted Cauliflower + Zucchini

Tonight I roasted a whole bunch of cauliflower and zucchini to enjoy along with al fresco sundried tomato chicken sausage. 

The veggies and sausage were a great combination and the flavors really complimented each other. 

Sausage Veggie Bowl

Dinner

Fiber One Bars = Lots O’ Farts  

Following a discussion about Fiber One bars today, my friend send me a hysterical link to one person’s experience after eating Fiber One bars. 

Fiber One Granola Bars

 

Let’s just say things got a lil’ stinky: 

Step aside Kashi GoLEAN Crunch, and say hello to Fiber One Bars. Never, ever in my entire life, have a dropped as much ass as I do after eating these. I mean, check out the nutrition label, it speaks for itself! 

I’ve done some research and evidently it’s the chicory root that causes the gas. I don’t know about all that, but I do know that the human body is not designed to do what it does after eating these bars. 

When I think back on the top ten loudest and longest farts of my life, I can honestly say 10 of them happened all at once about 2 hours after eating a Fiber One bar. 

I conducted an unscientific test to see if others were affected like I was. One person told me they farted so loud that they woke them self up in the middle of the night. Another told me that her drug-free childbirth was much more comfortable than her brush with the Fiber One bar.” 

Toot, Toot!

 

I apologize to any of my more mature blog readers who do not find potty humor as hysterical as I do. 🙂

Advertisements

29 Responses

  1. LOL – one of my clients used to call Kashi cereal the ‘ass blower.’ Gross, but true.

  2. HAHAHH!!! I think I find this so funny because I may or may not have experienced this myself 🙂 LOL!!

    Sadie is so cute! love how our dogs have the same name

  3. Haha!! Thats so awesome! Thanks for posting that Im sure we’ll all get a good laugh from this one!

  4. Haha, farts are very funny!! That is so funny about the fiber one bars!! I LOVE fiber one bars and I’ve eaten them for so long that my stomach of steel no longer gets gassy b/c of them… I know you really needed to know that… haha! 😉

  5. ohhh my! I’ve experienced many of those fiber one farts. Which is why I definitely do NOT eat them anymore! haha!

  6. haha too funny! never tried those bars and dont think i will 🙂

  7. I LOVE POTTY HUMOR!!!! Yeah, call me childish, I don’t care…it cracks me up! ANd, BTW, Fiber One bars are awesome!

    Heather@www.forthehealthofit01.wordpress.com

  8. Hahahah this cracks me up! Thanks for giving me a good laugh! 🙂 I must admit, I’m a fan of fiberlicious foods (Bran Buds anyone?) but understand that some people don’t share my love of fiber with me.

  9. I wanted to take my puppy to the dog park today, but the rain just wouldn’t stop!! haha I like the nutrition label, its cracking me up!

  10. So what temp do you roast your veggies and for how long? You use fresh veggies I assume?? Thanks! 🙂

    • i usually roast them at 375 for about 20 minutes (flipping half way through) unless i’m extra hungry & want them right away, in which case i’ll roast them at 400 – 415 degrees for 15-20 minutes or so. 🙂

  11. Actually the Wall Street Journal contacted me about my article. There was a story written that was more in depth about my experience with Fiber One farts and packaged “health” food in general. It was written and turned in but the WSJ editors evidently didn’t have the “stomach” for it. 🙂

    • that’s awesome! but i can’t believe it wasn’t published!!! i was literally snorting i was laughing so hard when i read this!

  12. Hahahah I love this. I have two brothers, therefore gas= funny.

    Yes, I laugh every time my kids rip one.

    Thanks for the laugh!

  13. i thought you might love this recipe!!!!

    chocolate peanut butter cupcakes
    http://annies-eats.com/2009/11/06/chocolate-peanut-butter-cupcakes/

  14. hahahaha that is hilarious I am sending this to my dad right away.

    Also, I had a question about your puppy. How much was Sadie and where did you find Sadie?

    • we got sadie from a breeder in alabama. here’s their web site: http://www.mountaintopvizslas.com/ definitely keep me posted if you’re thinking of getting one! there are also a lot of wonderful vizsla rescue organizations out there that we discovered after we got sadie. 🙂

  15. Cute! I totally agree…Fiber 1 bars are NO JOKE!! haha!

  16. I can only eat them if I have no human contact that day lol…they upset my stomach big time!

  17. OMG you make me laugh!! This was hilarious! Note to self: do not eat those bars!

  18. Everyone I know that has ever eaten these bars has stomach issues after… I cannot go near them! I get these horrible pains that are so sharp, all throughout my stomach. It’s literally painful!!!

    Btw.. Sadie is SO ADORABLE. How old is she? she looks really hyper (like my dog.. who is 5.. we are wondering when he will ever calm down!) And what breed? Shes a beauty… so cute.

    • thanks! we love her to pieces. she’s a 2-year-old vizsla & IS super hyper. she’s half insane, i swear! 🙂 but we love her & all of her energy! what kind of dog do you have?

      • when we got my dog he was a few weeks old and we were sold a “miniature shih tzu”… we later found out that mini shih tzu’s do not exist and that my puppy was severely neglected (underweight, abused, etc….he was only 2 lbs at the time)… now that he is a beast.. oops, i mean now that he is grown up we think he is a mix of shih tzu and yorkie.. he has that brown coloring to him but has the underbite of the shih tzu…. hes got the nasty streak of a yorkie too… you cannot go near him while he is eating!! he growls and BITES HARD…he’s so cute tho! but he misbehaves 95% of the time… and has so much energy i hardly know what to do with him half the time!

  19. Haha, that is hilarious. Note to self stay away from fiber one bars. Sadie is the cutest.

  20. We looooove the al fresco sun dried tomato chicken sausages in my house!! Yumbles! The apple chicken sausages are great, too!

  21. Ha ha! Oh my gosh, that is hiliarious!

  22. Just got back from vacation and I’m catching up on your blog. I’m laughing hysterically about the fiber one bar post. I added them to my grocery list – just can’t resist the “urge to try”…… ha-ha!!!!

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Change )

Google photo

You are commenting using your Google account. Log Out /  Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: